Stepfordské paničky
26. 5. 2007
Remake stejnojmenného filmu Bryana Forbese z roku 1975 podle knihy Iry
Levina (Rosemary má děťátko) není "pouhým" remakem, ale převádí film ze
žánru thrilleru do komedie, jde tedy o dost velký zásah. Pokusil se o
něj režisér Frank Oz a do hlavní role obsadil populární a většinou
vynikající Nicole Kidmanovou. Původní verze se snažila reagovat
především na nastupující feminismus. Nová verze se soustředí na jeho
důsledky. Úspěšné televizní prezidentce Joanne (Kidmanová) zruší
majitel televize její "zábavné" pořady poté, kdy jeden z jejich
účastníků nevydrží ztrátu manželky a postřílí několik lidí. Joanne se
najednou zhroutí celý život, a tak se její manžel Walter (Matthew
Broderick) rozhodne přestěhovat se někam jinam. Tím místem se stává
Stepford, dokonalé město, "o krok napřed", kdesi v Connecticutu. Po
chvíli však zjistíme, že dokonalé jsou jen stepfordské manželky,
zatímco jejich manželé jsou tlupou "buranů". Právě v rozporu mezi
stepfordskými ženami a muži je skryto tajemství tohoto místa, které se
pokusí Joanne, spolu s odvázanou postarší hippie Bobbie Markowitzovou
(Bette Midler), a homosexuálem Rogerem Bannisterem (Roger Bart)
odhalit. Oba se v průběhu děje změní ve svůj přesný opak, a tak Joanne
nezbývá než vyřešit záhadu sama. Klíčem k tajemství se zdá být Asociace
stepfordských mužů, v níž se všichni muži, včetně Waltera, cítí lépe
než doma.
Přestože nejde o komedii nijak nápaditou, množství odkazů na současnou společnost, kde "ženy se stávají muži, a muži se proto musí stát bohy", kde se konzum stává smyslem života, a také opět skvělá Nicole Kidmanová, dělají tuto komedii vcelku zábavnou.
Největším problémem filmu je tak především spíše klesající kvalita. Nejlepší je na začátku, kdy Joanne představuje nové formáty reality show, a nejhorší na svém konci, kdy se zápletka zkomplikuje a stane se až zbytečně překombinovanou.
6/10
Přestože nejde o komedii nijak nápaditou, množství odkazů na současnou společnost, kde "ženy se stávají muži, a muži se proto musí stát bohy", kde se konzum stává smyslem života, a také opět skvělá Nicole Kidmanová, dělají tuto komedii vcelku zábavnou.
Největším problémem filmu je tak především spíše klesající kvalita. Nejlepší je na začátku, kdy Joanne představuje nové formáty reality show, a nejhorší na svém konci, kdy se zápletka zkomplikuje a stane se až zbytečně překombinovanou.
6/10
....
(veruuu, 9. 3. 2008 18:23)